niedziela, 9 czerwca 2013

Kurczak pieczony na butelce

Hej :) Dzisiaj nie będzie po studencku, a po domowemu i to dosłownie. Przepis na kurczaka pieczonego na butelce, którego przygotowała moja mama. Niestety  nie miałam okazji spróbować, ale mogę powiedzieć w ciemno, że na pewno był wyśmienity.


PRZEPIS:

SKŁADNIKI:
  • 1 kurczak
  • przyprawa do kurczaka
  • majeranek
  • papryka słodka
  • papryka ostra
  • czosnek ( wg uznania)
  • 1 kg soli
PRZYGOTOWANIE:
  1.  Kurczaka dokładnie umyć pod bieżącą wodą i osuszyć papierowym ręcznikiem.
  2. Natrzeć go przyprawami ( w środku też ) i oprószyć solą, chyba że przyprawy są wystarczająco słone.
  3.  Zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na kilka godzin. Najlepiej na całą noc.
  4. Nagrzać piekarnik na 200 stopni. Na blaszkę wysypać 1 kg soli (aby wchłaniała wytapiany tłuszcz, który w soli się nie przypala).
  5.  Do butelki np. po piwie nalać wody i nadziać kurczaka.
  6. Wstawić do piekarnika i  piec, aż skórka będzie miała złoty kolor. ( Mniej więcej kilogram kurczaka to 1 godz, pieczenia). 
  7.  Po upieczeniu ostrożnie zdjąć kurczaka z butelki.

7 komentarzy:

  1. Pierwszy raz widzę kurczaka przyrządzonego w ten sposób,wygląda smakowicie,przepis wypróbuję. Aśka

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda tak apetycznie, że nie pozostaje nic jak czekać na Twoją wersje złotego ptaka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja robię kurczaka w ten sposób, ale w butelce jest piwo, które pod wpływem ciepła wypływa, oblewa mięso i w połączeniu z przyprawami tworzy niesamowity smak :-) polecam również tę wersję :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno zrobię taką wersję :) Przede mną jeszcze mnóstwo przepisów do wypróbowania. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Potwierdzam, że kurczak jest przepyszny. Dostałam przepis od Twojej mamy i wielokrotnie serwowałam gościom :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nieraz go robilem- jest szybki łatwy i bezproblemowy... On się piecze a ja oglądam film i nie trzeba go podlewac. W smaku wyśmienity.

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja po prostu kładę kurczaka na kg soli, bez butelki, smakuje jak z rożna :)

    OdpowiedzUsuń

Powiązane posty...